Testujeme elektrický CITROËN Ë-C4
13. 5. 2022
Vítaným benefitem elektromobilů pro nás ženy je kombinace tichého chodu, plynulosti automatické převodovky a možnosti parkování ve městech zdarma. Jak se řídí elektrický crossover CITROËN Ë-C4? Redakce našeho magazínu jej v následujících měsících otestuje z ženského uživatelského pohledu!
Pojďme se na úvod podívat na elektromobil Ë-C4 zblízka
CITROËN Ë-C4 je jiný a neokoukaný. Model Ë-C4 se nabízí dohromady ve 31 kombinacích exteriéru a se šesti styly interiéru. Tento crossover budí pozornost díky své atraktivní siluetě. Spojuje charakter hatchbacku s dynamickými liniemi SUV- kupé. Právě zezadu vypadá Ë-C4 neodolatelně. Sexy look podtrhují ostře řezané zadní světlomety ve tvaru písmene X.
Krátká, vysoká a prakticky rovná kapota s výraznými LED světly, ale i zvýšená světlá výška a boční oplastování působí bezpečným a robustním dojmem.
Že jde o elektromobil navenek není téměř poznat. Nulové emise tohoto crossoveru prozrazují jen EL espézetky, díky kterým je parkování ve městě zdarma a monogram ë na blatnících a na víku zavazadlového prostoru.
CITROËN tento elektromobil exkluzivně doplnil 18″ koly CROSSLIGHT, speciálně vyvinutými pro vyšší úsporu energie a slušivým, modrým paketem ANODISED.
Uvnitř potěší uživatelsky přívětivým interiérem
Interiéru dominuje útulnost, přívětivost ovládání a prostornost. CITROËN „jede“ cestou jednoduchosti, vše je uvnitř přehledné a snadno se ve všech funkcích zorientujete. Specifikem elektrické varianty je zajímavá, futuristická dekorace dveřních panelů.
Uprostřed palubní desky se nachází rozměrný 10“ dotykový displej. Kromě infotainmentu displej zobrazuje tok energie, statistiky a je možné zde naprogramovat odložené nabíjení baterie nebo předehřev/klimatizaci kabiny (to jde i prostřednictvím šikovné aplikace MyCitroën).
Palec nahoru zaslouží rozhodnutí nechat na palubce klasické ovladače pro klimatizaci, rádio a další funkce. Není třeba pátrat po nastavení teploty nebo aktivaci a deaktivaci jízdních funkcí, jak to bývá u současných aut zvykem.
Sedadla Advanced Comfort jsou příjemně široká a extra pohodlná. Zavazadlový prostor je překvapivě prostorný a má objem 380 litrů. Pod podlahou kufru se dají elegantně schovat dobíjecí kabely.
Jak jezdí elektrický crossover CITROËN Ë-C4?
Na tuto otázku a také na to, jak se Ë-C4 dobíjí, budeme podrobně odpovídat v následujících článcích.
Už po prvních ujetých kilometrech ale můžeme o Ë-C4 prohlásit, že se jedná o „zenové“ auto! Nulové emise, nulový hluk, nulový stres: žádné vibrace, žádný hluk z motoru.
Jízda v CITROËNu Ë-C4 je velice komfortní. Pomáhá k tomu i měkkost odpružení. Nerovnosti vozovky díky tlumičům s hydraulickými dorazy tento elektromobil filtruje par excellace! Jízda tímto elektromobilem má své kouzlo.
Testovaný CITROËN Ë-C4 disponuje výkonem 100 kW (136 koní) a baterií 50 kWh.
K dispozici jsou 3 režimy jízdy: Normal, Eco a Sport. Jak se jízdní režim projeví na spotřebě a dojezdu na jedno nabití? Výrobce deklaruje u tohoto elektromobilu dojezd na jedno nabití až 350 km.
U veřejné rychlodobíjecí stanice o výkonu 100 kW by měla být doba dobíjení na 80 % baterie kolem 30minut.
Jaké budou jízdní vlastnosti, agilita tohoto testovaného elektromobilu, ale i například realita dobíjení? To vše důkladně prověříme na našich několikaměsíčních cestách… Sledujte nás! 🙂
Cena elektromobilu CITROËN Ë-C4 v základní, slušně vybavené verzi LIVE PACK startuje aktuálně na 874 900 Kč.
Více na webu Citroen