Autorka textu na ostrově Ile de Ré: foto Žena v autě.cz

Za sluncem s Range Rover Evoque

9. 4. 2024

Stylové SUV Range Rover Evoque dokáže probudit emoce a rozhodně není autem na parádu ve městě. Redakce Žena v autě.cz se s ním vypravila až na konec světa, k břehům Atlantiku. Seznamte se s omlazeným modelem Evoque a objevte s námi 1500 kilometrů vzdálená místa, kde evropské slunce chodí spát.

plaz-na-ile-de-re

Jedeme s Evoque chytat bronz

Ile de Ré je ostrovní klenot u pobřeží francouzského La Rochelle.

Ostrov Slunce, jak se Ile de Ré občas nazývá, se nachází mezi oceánem, mokřady, dunami a lesy. Ukrývá několik malebných vesniček, které stojí za to alespoň jednou za život vidět.

RREvoque

Naším společníkem na dlouhé cestě je model Evoque, (pro nás ženy bez debat) jedno z nejkrásnějších kompaktních SUV.

Je až neuvěřitelné, že se jeho křivky od uvedení na trh před deseti lety téměř nezměnily, a to už jde o modernizovanou 2. generaci.

Nový bronzový odstín karoserie, ve kterém se k nám Evoque s novou maskou a LED světly dostal do redakce, má neskutečně půvabný look. Sluší mu paprsky slunce. A co potom západy slunce u Atlantiku…

Na západ, zn.: co nejrychleji prosím

Zdá se vám to bláznivé jet na pět dní k Atlantiku? Stejně jako Francouzi s heslem Savoir vivre – umění žít holdujeme každé chvíli života. Tak proč nenasednout do pohodlného vozu, jako je prémiové SUV Range Rover Evoque?

roadtrip

Pro náš cíl „dosáhnout konce světa a ostrov Ile de Ré v Atlantiku“ volíme z Česka tu „nejrychlejší“ trasu.

Nový infotainment v Evoque s navigací s pěknou grafikou hlásí na velkém 11,4palcovém dotykovém displeji rovných 1500 kilometrů a 14 hodin řízení po dálnici.

Aby cesta byla co nejpohodovější, dělíme si ji na dva dny. První etapa znamená trasu Praha–Plzeň–Norimberk–Heilbron–Saarbrucken–Méty–Troyes.

vnitrek-vozu

Další den nás čeká druhá část: Troyes–Orléans–Tours–Poitiers–La Rochelle. Parťákem na cesty nám je konkrétně naftový čtyřválec o výkonu 147 kW/204 k s devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. 

Na české dálnici se držíme 130kilometrové rychlosti, Evoque jede komfortně a sebejistě (zrychlení z nuly 100 km/h za 8,5 sekundy).

Změna komfortního nastavení auta se nekoná ani v Německu, a to si svištíme až 208kilometrovou rychlostí. Dlouhá trasa v modelu Evoque s nastaveným adaptivním tempomatem překvapivě příjemně utíká.

ile-de-re

Po 8 hodinách (950 km) komfortní jízdy po dálnici ve francouzském Troyes přenocujeme a druhý den pokračujeme opět po dálnici. Díky pohodlným sedačkám, neustálému filtrování vzduchu v kabině a hlavně povedenému podvozku s tlumiči je i dlouhá cesta v Evoque neskutečně komfortní. Tohle auto na dlouhé štace fakt chcete!

O dobrou náladu za volantem se stará kvalitní audiosystém Meridian. V plynulé jízdě napříč Francií nás několikrát přerušují pouze dálniční mýtnice a limituje 130 km/h maximální povolená rychlost. Za 5 hodin jízdy po dálnici a zdolání dalších 550 kilometrů jsme na místě!

Tam kde končí Evropa

IMG_1496-ve-velke-velikosti

Posledním městem na pevnině na naší trase je La Rochelle. Město historicky patřilo k několika evropským přístavům, odkud vyplouvaly lodě objevovat nové kontinenty a dobývat Nový svět.

Nyní patří La Rochelle stále k nejvýznamnějším přístavům západní Francie a pro splnění cíle naší cesty odsud stačí jen zdolat 3 km dlouhý most s placeným mýtným. Heuréka!

Čekají nás dva dny objevování 26 km dlouhého a 5 km širokého ostrova.

laflottemestecko
všechny vesničky jsou v barevně stejném stylu – La Flotte: foto Žena v autě.cz

Ile de Ré je (především pro Francouze a Brity) vyhlášeným místem pro klidnou a elegantní dovolenou.

Běloskvoucí domy ve zdejších deseti půvabných vesničkách nepřevyšují horizont, mají červené střechy, světle zelené okenice a zpravidla květiny pod okny.

Ostrov s nejvyšším kopcem ve výšce 20 metrů nad mořem je prošpikován 90 kilometry cyklostezek.

Můžete si tady půjčit stylová kola s piknikovým košem nebo se na kole rovnou zastavit v gurmánských restauracích a bistrech. Zkrátka vznešená Francie par excellence!

St.MartindeRe

Jezdí se zde pomalu, zpravidla třicítka ve městě a mimo něj maximálně 90 km/h. My však ostrov vína, soli a ústřic prozkoumáme poměrně rychle, ale v bronzovém Range Rover Evoque také stylově.

Průzkum začínáme v historickém centru ostrova, městě Saint Martin de Ré. Ze všech stran opevněné přístavní městečko ve středu ostrova nabízí pohádkové výhledy na obzor Atlantiku.

Působivé je opevnění přístavu a citadela od stavitele Vaubana, díky němuž patří na seznam světového dědictví UNESCO.

Kdyby tak šel zastavit čas, člověk by tu mohl čerpat energii hodiny…

ustrice

Druhou vesničkou s tradičními bílými domy a zelenými okenicemi v květinových uličkách je 5 km vzdálené La Flotte. Kouzlo vesničky s křivolakými uličkami, ve kterých se nám Evoque překvapivě snadno řídil, dotváří staré tržiště s místními produkty.

Je libo čerstvé mořské plody, ústřice na ledu, mladé jehněčí maso, křupavou bagetu, zrovna utržený salát, ředkvičky nebo snad chřest?

Místní pohostinní farmáři mají vše. Přiťuknout si k tomu můžete vynikajícím lokálním vínem nebo místním koňakem s mořským buketem.

evoque-u-klastera-Chateliers

Jen pár minut cesty autem zde stojí ruiny cisterciáckého kláštera des Châteliers z 12. století.

Klášter bohužel nepřečkal stoletou válku mezi Anglií a Francií a byl postupně rozebrán pro potřeby ostatních staveb u La Flotte. Místo má úchvatnou atmosféru a připomíná opuštěné kostely kdesi v Irsku.

Teď je čas vyrazit na nejzápadnější cíp ostrova, který střeží maják Saint Clément des Baleines. Všude kolem jsou vinice, borovice, slané bažiny, kde se historicky získávala sůl, a nekonečné pláže a duny.

vecer-Ile-de-Re

Dechberoucí podívanou naskýtá šestikilometrová pláž Le Bois s výhledy na krásné písečné duny, lesy a vlny oceánu.

Právě tady máme možnost otestovat schopnosti průjezdu čtyřkolky na písečném povrchu. Terrain Response 2 zajišťuje ideální jízdu v terénu včetně chytrých kamer kontrolujících okolí vozu.

Nejpůsobivějším majákem je na Ile de Ré kostel. Románsko-gotický kostel v Ars-en-Ré má svou špičatou věž přebarvenou na černo-bílo. Černá čepice vypadá zprvu trochu komicky. Ve středověku mohl tento jednoduchý symbol pomáhat rybářům v orientaci na moři.

IMG_1647-ve-velke-velikosti

Náš první den na Ile de Ré se skutečně třpytí v paprscích slunce. Díky své poloze v Atlantském oceánu má ostrov příjemné klima celý rok. Z toho těží také zdejší vinná réva, zelenina a ovoce.

Ostrov má mimochodem stejně slunečního svitu ročně jako Korsika nebo Azurové pobřeží. Velmi horké počasí v létě zmírňuje blízkost moře a zimy jsou díky teplému Golfskému proudu mírné.

Během jara je počasí hodně aprílové, a právě to nás čeká druhý den.

St.martin

Prší a vítr kapky fouká i ze stran. Během hodiny zažijeme různou intenzitu deště ale i paprsky slunce. Není se však čemu divit, jsme uprostřed Atlantiku. Jednu dobu není vidět na půl kilometru.

Už chápeme, že v každé vesničce u břehu je maják. Bouře a vody v Biskajském zálivu tady v Atlantském oceánu dokáží být pořádně divoké.

Vlivem intenzivního deště se na ostrově „trošku“ mění terén a cesty začínají být hodně zatopené. Naše čtyřkolka si při jízdě po mokré písečné silnici díky pohonu všech kol inteligentně reguluje rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Na ostrově tak projíždíme písečnými cestami velmi suverénně.

MostLaRochelle_IledeRe_vdesti

Nám nyní nezbývá než otočit směr. Za půl hodinky jsme z nejzápadnějšího na nejvýchodnějším bodě ostrova.

Ještě stačíme v pozvolna ustávajícím dešti udělat pár fotografií s tříkilometrovým mostem, který nás opět spojí s evropskou pevninou.

Čeká nás 1500 km dlouhý úsek po francouzské, německé a české dálnici. S tak komfortním autem, jako je Range Rover Evoque, to ale vážně není problém. Na bezpečnou jízdu po dálnici dohlíží chytrý asistent pro jízdu v pruhu, asistent nouzového brzdění nebo dokonale fungující adaptivní tempomat.

Evoque patří k těm vozům, se kterými se můžete toulat po Evropě velice komfortně.

Pět intenzivních dní za volantem Range Rover Evoque

evoque u klastera
Evoque u kláštera na ostrově Ile de Ré: foto Žena v autě.cz

Během cestování se Evoque s výkonem 204 koní ukázal jako velmi spolehlivé, velmi stabilní a agilní SUV. K dobrému a bezpečnému pocitu z jízdy přispívá kromě špičkových bezpečnostních asistentů vysoký posez a dokonalý výhled z vozu.

Nadčasový styl a šarm Evoque nás na pohádkovém ostrově Ile de Ré okouzlil. Evoque je ideální auto na každodenní používání i zdolávání dlouhých tras.

Minimalistická kabina je dokonale zpracována a po 3 tisících si člověk uvědomí, že absence podsvícení palubní desky je pro minimální věnování se řízení optimální. To nejdůležitější se zobrazuje na palubním počítači s širokoúhlou obrazovkou.

interier

Evoque je jako dělané pro aktivní páry nebo jako velice reprezentativní druhé auto do rodiny. Zavazadlový prostor o objemu 472 litrů pojme vše potřebné na dlouhé cesty.

(Místa v druhé řadě sedadel, zejména v okolí kolen, není pro dospělé pasažéry mnoho.) Ve městě se s tímto 4,37 metru dlouhým vozem dobře manévruje a parkuje (přítomna je i kvalitní parkovací kamera). K otočení na místě potřebuje 12 metrů.

Na dálnici to naftový čtyřválec sviští jako o závod. Zároveň je Evoque v naftové motorizaci D200 s pohonem všech kol velice úsporné SUV. Celkem 1500kilometrová trasa znamenala tři tankování. Spotřeba se pohybovala kolem 7,5 litrů/100 km. Bravo!

IMG_1699 ve velké velikosti
Do Francie s Range Roverem Evoque: foto Žena v autě.cz

Omlazený Range Rover Evoque D165 startuje na ceně 1 408 024 Kč. Cena testovaného modelu D200 s automatickou převodovkou ve výbavě Dynamic SE je bez příplatků 1 684 431 Kč.

Náklady na cestu k Atlantiku (cesta tam): dálniční poplatky ve Francii 92,3 € (trasa Sársko–St.Avold 4,8 €), St.Avold–Troyes 21,5 €, Troyes–Orléans 31 €, Orléans–Poitiers 35 €), průjezd na mostě La Rochelle–Ile de Ré – platí se jen mýto na ostrov 8 €), nafta 1,70 €/l.

Sdílet článek:

Více na webu Land Rover

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018