Zdroj: fotobanka automobilky Kia

Kia Optima s dvěma novinkami

3. 3. 2016

Kia Optima uvádí hned dvě své nové verze. Úplně poprvé Kia přinese do své střední třídy verzi kombi pro model Optima. Další novinka je Kia Optima Plug-in Hybrid, který se chlubí 44 km dojezdem na elektřinu.

Kia Optima Sportswagon

Nová Optima Sportswagon zaujme ostrými křivkami a uhlazenou karoserií. Zatímco přední partie vozu se shodují s karosářským provedením sedan, nápadně stoupající boční linie a jemně klesající delší silueta tomuto vozu propůjčují výrazný tvar kombi. Záď karoserie je zvýrazněna širokými koncovými LED svítilnami Do zadního nárazníku je začleněna jedna oválná koncovka výfuku. Integrovaný difuzor ve spodní části nárazníku dodává vozu sportovní charakter.

Kia Optima Sportswagon_2
Zdroj: fotobanka automobilky Kia

V nabídce nové Optimy Sportswagon je interiér v jednobarevném (černá) nebo dvoubarevném provedení (tmavě a světle šedá) textilního nebo koženého čalounění. Konzola je vyvedena v kombinaci leskle černé a chromu.

Kia Optima Sportswagon se pyšní velkorysým zavazadlovým prostorem a celou řadou pokrokových a funkčních prvků výbavy, zajišťujících nejlepší možnou využitelnost vnitřního prostoru. Nakládání těžkých předmětů usnadňuje nízká nákladová hrana plochého zavazadelníku a inteligentní elektrické ovládání výklopné zádi – otevírá se automaticky ve chvíli, kdy vůz v těsné blízkosti pátých dveří rozpozná inteligentní klíček. Vůz standardně nabízí sklopná zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40, dovolující zasunout do interiéru i delší sportovní vybavení – např. lyže nebo snowboard – skrz prostřední sedadlo, zatímco oba zadní pasažéři mohou pohodlně zůstat na svých místech.

Kia Optima Sportswagon_3
Zdroj: fotobanka automobilky Kia

Pro evropské provedení Optimy Sportswagon s pohonem předních kol se budou nabízet zážehové i vznětové motory splňující emisní normu Euro 6. Pro Optimu Sportswagon bude možné zvolit buďto vznětový agregát 1,7 litru CRDi nebo zážehovou jednotku 2,0 litru CVVL (CVVL – Continuous Variable Valve Lift), zatímco verze GT bude vybavena novým výkonným benzínovým agregátem Kia 2,0 l turbo GDI.

Kia Optima Sportswagon se na evropských trzích začne prodávat v posledním čtvrtletí roku 2016 a opět nabídne jedinečnou sedmiletou záruku Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu.

Kia Optima Plug-in Hybrid

Kia Optima Plug-in Hybrid nabízí vyšší kapacitu akumulátoru a delší dojezd na elektřinu než předchozí modely Optima Hybrid. Překoná až 44 kilometrů čistě na elektřinu s nulovými emisemi, za použití hospodárné jednotky 2,0 litru GDI. Cílem vývoje bylo dosáhnout kombinovaných emisí CO2 na úrovni pouhých 49 g/km, což by mělo být zárukou nízkých celkových nákladů.

Kia_OptimaPHEV_1
Zdroj: fotobanka automobilky Kia

Optima Plug-in Hybrid nabízí bezproblémové spojení vysoce hospodárného pohonu (elektřina/benzín) a stabilně vysoké úrovně výkonu. Model Optima Plug-in Hybrid nabídne akceleraci z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy, což je o 0,6 sekundy méně než u předchozí generace modelu Optima Hybrid s paralelním uspořádáním pohonu.

Optima Plug-in Hybrid díky své promyšlené konstrukci i přes prostorové nároky vysokokapacitního akumulátorového modulu nabídne zavazadelník o objemu 307 litrů. Nový akumulátorový modul se ukryl za zadní sedadlo a do prostoru pro rezervní kolo. Díky hnacímu ústrojí typu plug-in mohli konstruktéři použít menší palivovou nádrž než u předchozího modelu Optima Hybrid (snížení objemu ze 65 na 55 litrů), nicméně i tak vůz nabízí akční rádius až 970 km (v kombinovaném režimu) na jednu nádrž.

Kia_OptimaPHEV_2
Zdroj: fotobanka automobilky Kia

Provedení Optima Plug-in Hybrid můžeme rozpoznat podle lesklých chromových dekorů s modrým metalickým odstínem na zadním nárazníku, lemování masky chladiče a blatníků; nové je i specifické označení ‘EcoPlugin’. Dobíjecí port je prakticky začleněn do předního blatníku na straně řidiče. V kabině modelu Optima Plug-in Hybrid rovněž najdeme řadu úprav odrážejících pokrokový charakter celého vozu a jeho hnacího ústrojí. Nový přístrojový štít před řidičem zobrazuje klíčové informace o hnacím ústrojí Plug-in Hybrid – např. stav nabití akumulátoru – a podrobnosti o jízdním stylu s doporučením jak snížit spotřebu.

Kia_OptimaPHEV_3
Zdroj: fotobanka automobilky Kia

Zbrusu nová Kia Optima Plug-in Hybrid se na evropských trzích začne prodávat v posledním čtvrtletí roku.

 

Sdílet článek:

Více na webu Kia

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018